Joseph Pilates születésnapja – Aki nélkül ma nem lenne pilates

Joseph Pilates születésnapja – Aki nélkül ma nem lenne pilates

poszt megosztása:

1883. december 9-én született Joseph Pilates, a pilates szülőatyja. Születésnapja alkalmából felidézzük a pilates születésének néhány fontos mozzanatát, és ennek aprópóján bemutatjuk új tematikus óráinkat is.

Pilates a mentális egészségért

Joseph Pilates angolkórral és asztmával küzdött gyermekkorában. Ízületei fájdalmai az ágyhoz kötötték, nem tudott kipróbálni egyetlen sportot sem. Ez pedig a mentális egészségére is hatással volt.

Nem meglepő, hogy az a különleges mozgásforma, amit később létrehozott, olyan mélyizmokat célzó technikákra épül, amelyek tudatos légzéssel ötvözve nem csak a testet, hanem a lelket is karbantartják. A pilates alapjaiban ott rejlik a test és elme kontrollja, ami keresztül-kasul áthatja a mentális és fizikai egészségünket. A pilates során a helyes légzésre, a testre és ezek összhangjára kerül a hangsúly, ami egyfajta meditatív állapotot idéz elő.

Pilates a helyes légzésért 

Az asztmája miatt Joseph Pilates sokszor nehezen kapott levegőt. Ő azonban nem törődött ebbe bele, és speciális légzéstechnikákkal kezdett el kísérletezni.

A pilates megalkotása során különös hangsúlyt fektetett a mély, teljes kilégzés fontosságára. Pilates gyakorlatok végzéséhez egy speciális, oldalirányú mellkasi légzéstechnikát írt elő. Ez a fajta tudatos légzés nem csak segít ellazulni, hanem a stresszkezelésben is nagy szerepet játszik. Nem csoda, hogy sokan magasabb energiaszintet, jobb koncentrációs képességet tapasztalnak az edzések után.

Pilates az erősebb izmokért

Betegségei miatt Joseph Pilates sokáig nem érezte magát jól a testében. Ezért kezdett el kísérletezni kíméletes, de hatásos mozgásformákkal. Többek között ezek szolgáltak ihletként számára a pilates megalkotásához.

A pilates nem csak a rugalmasságot javítja, hanem az izmokat is erősebbé teszi. A törzsizmok fejlesztésére helyez nagy hangsúlyt, amelyek nélkülözhetetlenek a helyes testtartás kialakításához. A gyakorlatok jellemzően lassú és kontrollált mozgásokból állnak, amelyek során az izmokat hosszan terheljük és feszítjük. Ez a fajta izomhosszítás és tartós feszülés nemcsak az izomtömeg növekedéséhez járul hozzá, hanem az izomerő növeléséhez is.

Pilates a jobb testtartásért

Joseph Pilates az első világháború alatt hadisérültek számára ágyrugókból, kötelekből készített eszközöket, amelyek lehetővé tették, hogy fekve is végezzenek tornagyakorlatokat.

A pilates gyakorlatok célja a tartóizmok megerősítése, biztosítva ezzel a gerinc általános stabilitását és támogatását. A gyakorlatok során a feszes izmok rugalmasabbá, a gyenge izmok pedig erősebbé válnak, így hatékonyabban tudják ellátni a gerincet stabilizáló szerepüket. Ennek köszönhetően a pilates sokszor rehabilitációs programok elmaradhatatlan része is, különösen gerincfájdalmak esetén. A pilates különösen ajánlott azok számára is, akik sérüléssel küszködnek, vagy koruk, illetve ízületi problémáik miatt nem szeretnének ugrálással járó mozgásformákat végezni.

Új tematikus óráink

Új, tematikus órákkal bővítettük órarendjeinket!

Az Andrássy úton Zoé várja az érdeklődőket postnatal órákra, valamint gerinc fókuszú órákra

  • A postnatal órákat azoknak a hölgyeknek ajánljuk elsősorban, akik szülés után szeretnének visszatérni a rendszeres mozgáshoz a fizikai állapotuknak megfelelő intenzitású terheléssel. Előtérbe kerülnek a medencefenék regenerációjára irányuló specifikus gyakorlatok reformeren és talajon egyaránt. 
  • A gerinc fókuszú órák pedig gerincferdülésben, hátfájásban szenvedőknek lehetnek rendkívül hasznosak, de mindazoknak meleg szívvel ajánljuk, akik szeretnének többet tenni gerincük védelméért.

A Római-parton pedig Fanni várja azokat, akik szeretnék kipróbálni a Function Ball Reformer Pilates-t vagy a Function Magic Circle Reformer Pilates-t. 

  • Ezeken az órákon a már megszokott pilates gyakorlatokat továbbra is a reformeren hajtják végre a résztvevők, annyi különbséggel, hogy a pilates labdát vagy karikát használnak. Ezáltal az 50 perces órák nagyobb koncentrációt és stabilitást kívánnak meg.

Ha kedvet kaptál a pilates-hez, ne habozz tovább! Hat stúdióban várunk Budapesten, hogy részt vegyél óráinkon, és immár Szegeden is, a TMS Pilates x Six Senses Pilates Boutique-ban! Foglalj időpontot online még ma!

Fedezd fel a többi blogcikkünket is!

Pilates

Miért jó a pilates még a férfiaknak is? 

A pilates egyre nagyobb ismertségnek örvend köszönhetően annak, hogy az emberek elkezdték felismerni, mennyi lehetőség rejlik benne, és mennyi előnnyel szolgál ez a mozgásforma. Filmekben, könyvekben jelenik meg mint a főszereplők kedvenc edzéstípusa, számos pilates oktató működtet Youtube csatornát, és Magyarországon is egyre többen érdeklődnek iránta. De miért ajánlott férfiaknak is? Tarts velünk, és tudj meg többet!