Ez fog történni a testeddel, ha elkezdesz pilatesezni

pilates

poszt megosztása:

Ez fog történni a testeddel, ha elkezdesz pilatesezni

Mi történik a pilates gyakorlatok szorgalmas végzése után? Már az első pár edzés után látni és érezni fogod az eredményt!

Miért jó a pilates? 

Alapvetően a pilates lényege, hogy az izületek erőltetése nélkül segíti a mozgás fejlődését, mivel nem dinamikus mozgás. Ez nem jelenti azt, hogy nem támogatja a zsírégetést, vagy az izmok és az erőnlét növekedését. Bár távol áll az izomtömeg növelését célzó edzésektől, inkább a funkcionális izmok kialakulását támogatja. A pilates esetén mindennek a lényege, – minden mozdulat, még a légzés is- a test erőközpontja. Ez az alfa és az omega: has tájéki izmai kapják a fókuszt. Innen indul ki minden mozdulat, melyeknek dinamikáját ezek az izmok indítják be. Hogy ez miért jó? Mert a vázizmok erősödnek, így jobban tudják tartani a testet, például azoknál, akik ülőmunkát végeznek, ezek az izmok a legfontosabbak. 

Azért ez nem jelenti azt, hogy a pilates csak erre a néhány izomra koncentrál. A pilates teljesen átmozgat, erősít, javítja a koncentrációt. Légzéstechnikája segít ráhangolódni a testedre, hogy mozgás közben elengedj minden mást, közben pedig minden idegszálad átadja magát a gyakorlatnak. Ez a fajta koncentráció is rengeteg területre hat.

De milyen konkrét, érezhető és látványos eredményei lehetnek a pilatesnek? Nézzük!

Mit tesz a testeddel?

Jobb testtartás

A javuló testtartás pont a test erőközpontjának fókuszbahelyezésénak köszönhető. Mivel nagyon jól megerősítjük vele a gerinc körüli izmokat:  mint például a külső- és belső valamint a ferda hasizmok, a hátizom, és a farizom. Mivel a gyakorlatokat lassan kell végezni, ezért garantáltan erősödnek ezek a kulcsfontosságú izmok. Ezek ölelik körbe a gerincet, ezért minden életkorban és minden sport mellett fontos az általuk nyújtott stabilitás, mely egyébként az ülőmunkát is nagyon jól kompenzálja

Javul a vérkeringés

Ha valaki mozgásszegény életmódot folytat, akkor nem csak a lerakódó zsírt könyvelheti el negatív eredménynek. Mivel a vérkeringését sem serkenti rendszeresen, ezért a test egészére kihat ez az állapot. Például a sok ülőmunka hatására a hasüregi szervek keringése is rossz lesz. Fontos ilyenkor a gerinc- és medencetartó izomzat rendszeres átmozgatása. Erre a pilates nagyszerű lehetőséget nyújt, ezzel a sporttal már félig meg is nyered a csatát. Ezeknek a szerveknek is javul a vérkeringése, így például a zsigeri vérkeringést és valamint a női szervek, a medencetájéki, hormonálisan is kulcsfontosságú testrészek oxigénellátása is jobb lesz. Ezzel több kellemetlenséget meg lehet előzni és meg lehet gyógyítani a pilates-szel. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak nők számára előnyös ez a sport, vagy hogy a test erőközpontjára csak nekik kellene figyelniük. Ráadásul ez a fajta rendszeres mozgás természetesen az egész test oxigénellátását növeli, a nyirokkeringésre is hatással van. Pár hétnyi kitartó pilatesezés után biztosan érezni fogod, hogy több energiád van. A vérkeringés javulása ennek az egyik oka. De ha a pilates mellett más sportot is űzöl, akkor is fogod érezni a változást. 

Feszesebb test pilates-szel

A pilates kifejezetten karcsúsít, általa feszesebb testkontúrt érhetsz el. Kecses és karcsú sziluetted lesz, már pár edzés után, persze a hosszútávú eredményhez nagyobb kitartásra van szükség. Mi ennek az oka? Az, hogy az edzések során épp kinyújtott állapotban erősíted az izmokat, ezért hosszú és vékony, karcsú izmok kiépülését eredményezi ez a fajta mozgás. 

Amit még a pilates-szel érhetsz el: Nyúlánkabb izmok és jobb hajlékonyság

A pilates torna felépítése, főleg a gépes pilates és a reformer, nagy segítséget nyújtanak abban, hogy az izmok inkább nyúlánkak és kecsesek legyenek. A pilates ugyanis szálkás és hajlékony izmokat eredményez. Mivel gyakorlatok legtöbbször a nyújtott izmot erősítik. Ennek köszönhetően az izomrostok koncentráltan válnak erősebbé. Viszont pont ezért nem fognak megvastagodni. 

Pilates, reformeren

Funkcionális izmok, és persze fogyás

Az így felépített izmok sokkal funkcionálisabbak, fizikailag is meg fogsz erősödni ezektől a gyakorlatoktól. Emellett a fogyásról sem kell lemondani. Amikor már rutinosan pilatesezel, akkor bátrabban és gyorsabban fogod végezni a gyakorlatokat, például a reformeren. Ezzel pedig eléred azt, hogy zsírégető fázisba menjen fel a pulzusod, anélkül, hogy futást, vagy más, dinamikus és gyors mozgást végeznél. Ezért pár hónap kitartó pilatesezés után meg szokták érezni annak zsírégető hatását is a pilatesezők. Ráadásul a mikrovérkeringés javító hatás miatt a narancsbőr is elkezd felszívódni, a bőr feszes lesz.

Pilates-szel javul a testtudat

Mivel koncentrált mozgásra, alapos fókuszra van szükség a pilates gyakorlatok végzése során, ezért elég hamar olyan mértékben tanulhatod meg uralni és ismerni a tested, mint előtte soha.
Megjött a kedved ahhoz, hogy elkezdd ezt a nagyon hatékony, mégis érdekes mozgásformát? Látogass el valamelyik stúdiónkba! Csalódni nem fogsz, viszont az biztos, hogy egészségesebb, magabiztosabb és rugalmasabb leszel!

Fedezd fel a többi blogcikkünket is!

Uncategorized

Mit kell tudnod a reformerről?

Pontosan hogyan működik a reformer? Mit kell tudnod róla? Hogyan használd? Tudj meg mindent a témáról ebből a bejegyzésből!     

pilates tms
Pilates

5+1 ok, hogy pilateszezz

A pilates rendkívüli sport. Össze is szedtünk neked pontosan 6 érvet, amely alá is támasztja ezt. Rendkívüli, ahogy a testre hat, de az elméről se feledkezzünk el! Miért? Mert folyamatos koncentrációt, ezáltal önkontrollt igényel.