pilates tms

poszt megosztása:

A pilates rendkívüli sport. Össze is szedtünk neked pontosan 6 érvet, amely alá is támasztja ezt. Rendkívüli, ahogy a testre hat, de az elméről se feledkezzünk el! Miért? Mert folyamatos koncentrációt, ezáltal önkontrollt igényel.

1.Sérülésmentes sport

A gépes pilates teljesen sérülésmentes sport. Mivel az eszközök rugós ellenállással készült szerkezetek, ezért kímélik az izületeket, emellett a lassan és hosszan kitartott gyakorlatok miatt nincsenek hirtelen mozdulatok. Pontosan ez az oka annak, hogy a gyógytornászok is jó szívvel ajánlják a pilateszt: nagyon jól illeszkedik a rehabilitációs programokba. Egy-egy sportsérülés után például a pilates lehet a legjobb módszer arra, hogy kímélő módon megőrizd az erőnlétedet. 

A pilates nagyszerű kiegészítő edzés egy-egy versenysport mellett is. Kíméli az izületeket, a porcokat, és még az izomterhelést is felügyeled. Ezért felkészülési időszakban sokan a pilates segítségével javítják erőnlétüket, teszik hajlékonyabbá és rugalmasabbá magukat.

2.Fokozatosság: teljesen testreszabható

A pilates során állandó kontroll alatt kell tartanod az aktuális mozdulatsort, az izmokat megfeszített állapotban kell kitartani, eközben egyébként a légzésre és a pozícióra is figyelsz. A pilates tehát nem gyors, dinamikus mozgás, már ez is mutatja, hogy sokkal inkább testreszabhatod a feladatokat. De a lényeg, hogy a gépes pilatesnél te állíthatod be az eszközök ellenállását. Ezért egy sérülés után például az adott testrészt kímélheted, miközben a többi nagyobb erőkifejtéssel dolgozhat. 

A pilates gép beállítása során tehát izomcsoportokat emelhetsz ki, a saját tempódban növelheted a terhelést a felépülésre váró területen. Ezért szokták rehabilitációs céllal használni, akár a sérült profi sportolók,  de például műtét után gyógyuló idősek is megtalálják ebben a sportban azt, amire szükségük van.

Az izmaid fejlődni fognak, mert a kitartott, fixált mozdulatok fokozzák az izomzat erejét. Azonban nincs szó óriási izomtömeg építésről, mert ez nem célja a pilatesnek. 

3. Meditálás és koncentráció is része

A hosszantartó, de olykor bonyolultabb gyakorlatok végzése során folyamatosan koncentrálnod kell. Ennek velejárója, hogy javul a testtudatod, egy idő után már sokkal rutinosabb leszel. Viszont pont a koncentrált, lelassult légzés, és a folyamatos figyelem, a folyamatos szellemi jelenlét szükségessége miatt kapcsol ki maximálisan a pilates. Meditatív állapotba kerülsz, ilyenkor pedig sokkal könnyebb elengedni a stresszt és kikapcsolódni. Csillapítja a stresszt, és segít az érzelmi feszültség elengedésében, feloldásában is. 

4. A gondolkodást is fejleszti

Mivel a gyakorlatok folyamatos jelenlétet igényelnek, ezért a koncentráció javításával fejleszti a gondolkodást is a pilatesz torna. Maga a mozgás a vérkeringés javulásával jár együtt, ez pedig az agyat is serkenti. Emellett a legújabb kutatási eredmények szerint az agyi idegsejtek száma nem adott és nem véges, hanem életünk során új sejteket is képes termelni az agy. Ezt pedig a mozgás hatására fokozottan teszi. 

A kutatások azt is kimutatták, hogy az előre kidolgozott edzésterv szerint működő, koncentrációt igénylő mozgás- mint a pilatesz- az idegrendszert is stimulálja, ezzel új szinaptikus kapcsolatok jönnek létre az idegsejtek között. Ezek pedig a kognitív képességek javulását eredményezik, valamint javul a memóriánk és a reakcióidőnk. 

5. Javuló erőnlét

Természetesen a pilates egyik legnagyobb előnye, hogy sportként is kifejezetten hasznos. Erős, funkcionális izmokat, jobb állóképességet, és a hajlékonyság látványos és nagyfokú javulását érhetjük el a pilates-szel. Kiválóan támogat más sportokat is, ahol erőnlétre, hajlékonyságra, rugalmasságra van szükség, de önmagában is több területen támogatja testünket. 

Szebb alak pilatesszel

A 6. ok, ami miatt nagyon szeretik ezt a mozgásformát, azaz alak. Fantasztikusan formál. Mivel kinyújtott állapotban feszítjük az izmokat pilateszezés közben, ezért vékonyabb és kecsesebb lesz a sziluetted. Amint rutinosan kezded el végezni a gyakorlatokat, olyan tempót veszel fel, mellyel a zsírégető tartományban mozog a pulzusod, így amellett, hogy formálod magad, fogyni is kezdesz.

Ha érdekel a gépes pilates, próbáld ki valamelyik szalonunkat! Kedves és maximálisan felkészült edzők várnak rád, mind az Andrássyn, mind a Római Parton. 

Fedezd fel a többi blogcikkünket is!

Uncategorized

Mit kell tudnod a reformerről?

Pontosan hogyan működik a reformer? Mit kell tudnod róla? Hogyan használd? Tudj meg mindent a témáról ebből a bejegyzésből!     

pilates tms
Pilates

5+1 ok, hogy pilateszezz

A pilates rendkívüli sport. Össze is szedtünk neked pontosan 6 érvet, amely alá is támasztja ezt. Rendkívüli, ahogy a testre hat, de az elméről se feledkezzünk el! Miért? Mert folyamatos koncentrációt, ezáltal önkontrollt igényel.